Thursday, May 12, 2005

почти бях забравила, че тоя блог съществува (както и личи от датите на последните ми постове), но изведнъж страшно много ми се прииска да запиша някои мисли и факти на място където ще мога да ги прочета по-късно, а и евентуално и някой друг да ги прочете и да даде съвет, ако може...
първо, успях да накарам Linux-a да hibernate-ва...тоест, той и преди си hibernate-ваще ма не искаше да се събуди след тва... най-тъпото е, че не знам как...хич не е смешно, последно се опитвах да го подкарам преди два месеца, ма в крайна сметка не успях и го зарязах...съвсем случайно, тия дни, баща ми затвори капака на лаптопа, че му пречел да гледа телевизия, аз го преместих и пак го отворих, щото трябваше да проверя нещо но Linux-a вече беше започнал да си запазва състоянието на highmem-a на swap-a и да извършва процедурите дето се вършат преди hibernate (а всъщност причината да се откажа от hibernate (или swsuspend го наричат в документацията) под Linux беше, че не поддържа
highmem - а аз поради някаква си причина съм решила, че на тоя лаптоп с 1GB RAM тая опция много му трябва - и си въобразявам, че така работи по-добре, ама тва са си май май само мои си излюзии; а всъщност се оказа , че swsuspend2, което е различно от swsuspend - тоест първото е пач, който се добавя към ядрото и позволява да се запази и възстанови състоянието на RAM-а от обикновен partition - и не поддържа highmem, а второто си е опция на стандартното(т.е GNU) ядрото и позволява запази и възстанови състоянието на RAM-а от swap-а и няма никакъв проблем дори в ядрото да е включена опцията highmem4g, което мен напълно ме устройва щото просто искам в три през ноща, така както ми е до леглото, да хлопна капака и лаптопа да спре да работи - по-скоро да му спрат вентилаторите , че е шумен колкото пералня) и да не се заминавам повече да запазвам файлове - "и ся тва трябва ли ми- да го запазя ли, а не е ли по-добре да оставя стария вариант, а тоя search го чаках 10 минути да grep-ва 200MB код, за да ми покаже всички извиквания на тая фунция и утре пак ли същото?" - тоест според мен hibernate-ването си е голяма глезотийка...та, за мое голямо учудване, след като го включих наново, той си resume-на като пич . че и имах получено ново съобщение по icq и така...
много готино, нали? :-)
а ако успея и да си спомня и какво точно съм правила последно, че да проработи, щеше да е супер...е - бе, доколкото си спомням, прекомпилирах ядрото на няколко пъти, май докато се опитвах да го подкарам беше 2.6.9.1, а сега е 2.6.11.7...освен, тва май пуснах някакви неща от ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) настройките на ядрото...освен тва си спомям, че пипах и lilo.conf - хм, пипала съм - ама друг път - # append="resume=/dev/hda7" явно е закоментирано - в такъв случай, най-вероятно при конфигурирането на самото ядро съм задала на кой partition да се търси image-а който да resume-не (в главата ми се върти нещо от сорта - default resume partiotion да е /dev/hda7, т.е. swap-а)... :-/ много съм загубена...а и май имаше някакъв скрипт, на който трябва да му кажеш, че точно той е скрипта, който трябва да се изпълни, когато се получи signal/interrupt или там каквото ще да е , когато се затвори капака...а и тоя скрип трябва да е изпълним де - и не само за root, ако трябва да могат и другите юзери да hibernate-ват лаптопа ;-)
ба......дано да не загубя пак толкова време когато се наложи пак да подкарвам hibernate под Linux...а ще май се наложи...
дотук добре,но..........
явно има някакъв проблем с мрежата...тоест не с мрежата, ами по скоро с resolve-ването на имена към ip-та, по тая тема малко по-нататък , че много ще ми стане за тая вечер.........

No comments: